2007. december 2., vasárnap

Saighdiúirí agus Taoisigh


Tegnap voltam Collin's Barracks-ban, itt található a National Museum of Ireland.

Két okból mentem el megnézni:

Ki van állítva a Sea Stallion nevű viking hajó amit Roskildeben(Dánia) korabeli eszközökkel épített egy lelkes csapat éveken át, hogy végül ide Írországba hajózzanak ahogy azt az őseik tették.Mikor én Roskildeben jértam ez még epülőben volt(én pedig 180cm alatt).Gyönyörű. Hatalmat, erőt és dicsőséget sugároz, mégis kecses, valóban ilyennek képzeltem egy viking hajót, és most még jobban érdekel a hadtörténelmük.

A másik ok meg egyszerűen az volt hogy megnézzem a volt katonai barakkot.Itt van az egyetlen katonai témájú kiállítás, nem úgy mint nálunk egy külön múzeum. Felketette a figyelmemet egy s más a kiállításon például hogy különböző ír ezredek hány meg hány helyen harcoltak brit lobogó alatt, nagyon érdekes, annak ellenére hogy önálló modern hadtörténelme az országnak mint olyan nincsen.Érdekesnek találtam hogy a német mintájú sisakot vezették be az első világháború után és ezt aztán a második vh alatt az angol propaganda hogyan használta ki. A múzeum mint az Nyugaton szokás elég interaktív és gazdag(a gyűjtenényből ítélve).

dana

P.S.:ma nem volt vitorlázás mert túl nagy a szél, még a komp is leállt.

Nincsenek megjegyzések: